Soal US Bahasa Indramayu SMP Kurikulum 2013 Tahun Pelajaran 2018/2019 |
Kegiatan USBN (Ujian Sekolah Berstandar Nasional) tingkat SMP atau MTs tiap daerah ternyata berbeda-beda, ada yang sudah berlangsung ada juga yang baru mulai. Di Kabupaten Indramayu sendiri USBN berlangsung mulai Senin 8 April 2019 hingga 13 April 2019.
Jadwal USBN dan US (Ujian Sekolah) hari keenam, jam pertama mata pelajaran yakni Prakarya dan jam kedua mata pelajaran Bahasa Indramayu.
Bagi bapak dan ibu guru yang mengajar mata pelajaran tersebut, tentu sangat membutuhkan soal dan kunci jawaban mata pelajaran yang diampu tersebut untuk evaluasi dan analisis butir soal. Sedangkan bagi pelajar biasanya untuk mengukur atau menghitung nilai yang didapatkan.
Nah bagi bapak dan ibu guru, pelajar SMP kelas 9 yang membutuhkan soal dan kunci jawaban Ujian Sekolah Bahasa Indramayu SMP Kurikulum 2013 tahun pelajaran 2018/2019 silakan ada di bawah ini :
SOAL PILIHAN GANDA :
PULO MENYAWAK
Pulo Mênyawak dibangun ning pêmêrintah Indramayu, sing dadi pênanggung jawabe yaiku DISPORABUDPAR, baka sing Indramayu adohé kira-kira 26 mil utawa kira-kira 50 km. Wisata bahari pulo Mênyawak dibangun kanggo nglêstarekakên lingkungan alam bahari, lan ngêmbangakên ilmu pêngêtahuan.
Pulo Mênyawak sing dipungsekakên kanggo pêlêstarian habitat satoan, tanduran, uga hubungan, sêbab ning kono uga dibangun mercusuar, sing tugasé minangka tanda ngupai wêruh ning kapal-kapal sing liwat supaya bli nabrak watukarang. Bangunan Mercusuar iku pêninggalan pêmêrintah Kolonial Bêlanda, sing mbangun yaiku Z.M. Willêm III taun 1872.
Pulo Mênyawak wis dibangun cottage-cottage kanggo nginêpé para wisatawan lokal utawa manca nêgara, séjéné iku kanggo pênêlitian ilmiah biota-biota laut sing ana ning kono. Alasé pulo Mênyawak baka wulan Agustus-Septémbêr sêring ditêkani manuk-manuk migrasi sing Australia, yaiku manuk pelican, cangak irêng, jalak claret biru lan séjén-séjéné, têngêré manuk sing migrasi iku ana têngêré, yaiku ning sikile ana gêlangé, artiné manuk-manuk iku dilindungi, dadi bêli kêna ditémbak utawa dipiara.
(Dikutip saking Basa lan Sastra Cêrbon-Dêrmayu kangge SMP/MTs Kêlas VII)
1. Pulo Mênyawak dibangun ning pêmêrintah Indramayu (DISPORABUDPAR) tujuane yaiku……
A. Nglêstarekakên lingkungan alam bahari
B. Jawaban A lan C bênêr
C. Kanggo ngêmbangakên ilmu pêngêtahuan
D. Kanggo dibangun cottage-cottage lan plêsiran
2. Bangunan sing fungsine kanggo tanda ngupai wêruh ning kapal-kapal sing liwat supaya bli nabrak watukarang yaiku……
A. Mercusuar
B. Blêdogan
C. Mercubuana
D. Marshanda
3. “Ning Pulo Mênyawak baka wulan Agustus-Septémbêr sêring ditêkani manuk-manuk migrasi sing Australia.” Arti têmbung migrasi yaiku………
A. Pêrcobaan
B. Pêrkênalan
C. Pêrpindahan
D. Pêrtukaran
4. Wacana ning dhuwur kêpanjing ning jênise karangan....
A. Deskripsi
B. Narasi
C. Argumentasi
D. Pêrsuasi
5. Ukara nyêgah utawa larangan sing ana ning wacana yaiku ana ning paragraf....
A. Paragraf siji
B. Paragraf loro
C. Paragraf siji lan loro
D. Paragraf têlu
6. Umahe Dini rapih pisan, sabên dina diberesi sakarêpe lan sapolahe dewek,barang-barang sing diênggo kanggo sadina-dinane wis diberesi kabeh lan ditaroh ning gênah-gênahe.
Têmbung-têmbung sing dicêtak miring ning crita ndhuwur yaiku olih atêr-atêr....
A. Atêr-atêr lingga andahan
B. Panambang -akên
C. Sêsêlan lingga andahan
D. Atêr-atêr dwilingga
7. “ laka pisan” lamon ditulis nganggo aksara carakan yaiku....
Jawaban : D
Tulisan jawa ning iringan monine yaiku....
A. Ramanyana
B. Samarana
C. Ramayana
D. Rajabasa
9. Rêripat/ciptaan sing nêrapakên ugêr–ugêr utawa patokan sing diênggo ning lagu yaiku pêngêrtian saking...
A. Têmbang
B. Têmbang gêde
C. Têmbang têngahan
D. Têmbang macapat
10. Titenana judul têmbang ning êsor iki :
(1) Durma
(2) Kusumastuti
(3) Sinom
(4) Pucung
Judul tembang ning dhuwur sing beli kêpanjing ning judule lagu macapat anae ning nomêr....
A. 1
B. 2
C. 3
D. 4
11. Kêturunan Panêmbahan Senopati bli kêna nunggang jaran bathilan. Miturut cêrita nalika jaman pêrang Panêmbahan Senopati ngalami cilaka, mulane gawe ipat-ipat.
Wacana ning dhuwur kêpanjing conthone gugon tuwon....
A. Sukerta
B. Wêwalêr
C. Salugu
D. Sinandri
12. Bocah sing lahire barêng sêdina lanang wadon kêgolong bocah sukerta....
A. Kêmbar
B. Jêmpina
C. Anggana
D. Dhampit
13. Surat sing cara ngirime ngongkon wong sejen, yaiku surat....
A. Surat ulêman
B. Surat kiriman
C. Surat Pribadi
D. Surat pêrjanjian
14. Bagian-bagian surat sing kêpanjing ning conthone ukara adangiyah yaiku....
A. Assalamuallaikum Wr. Wb
B. Ning Jakarta
C. Wassalam
D. Ttd Batur ira
15. Ning jaman bêngen gawe guritan iku dadi kêgiatane wong kang pintêr sastra bae, cara gawe guritan sing bênêr yaiku....
A. Diawiti têmbung sun anggurit
B. Bli ngango purwakanti swara
C. Sêtitike 4 gatra
D. Sêtitike 5 gatra
16. Ngisor gêndeng saponana
Nata watu jejer sanga
Abot enteng lakonana
Golet elmu sampe purna
Parikan ning dhuwur lamon diitung jumlah wandhane yaiku...
A. 8 wanda + 5 wanda x2
B. 8 wanda + 6 wanda x2
C. 8 wanda + 7 wanda x2
D. 8 wanda + 8 wanda x2
17. Kêmbang mêlati warna peni, ............................................
Ukara sing pas kanggo nêrusakaên parikan ning dhuwur yaiku...
A. Ngadang- ngadang tapi wêdi
B. Watak putri kudu tliti ngati ati
C. Jare kapok malah dadi
D. Ngadang-ngadang bli wêdi
18. Wingi Adun mangan iwak lele
Dhodhoke têmbung sing bênêr miturut ukara ning dhuwur yaiku....
A. Kw- J- W- L
B. Kt- J- W- L
C. J- W- L- K
D. J- W- L
19. Ukara ning êsor sing kêpanjing ning ukara tanduk tanpa lêsan yaiku...
A. Edo ditukoakên sêpatu ning kakange
B. Barang-barang uwis dikumpulakên
C. Pêlêm disrawat Didit
D. Paimin nyrawati pêlêm
20. ”Ning warung Yanti mbasuh piring sabên sore”
Miturut ndhodhoke têmbung gatra-gatrane ukara ning dhuwur sing bênêr yaiku ...
A. Kt-W-J- L -Kw
B. Kt- J –W- L - Kw
C. Kw- J- W- L- Kt
D. Kt- J- W- L- Kw
21. Coba susunên maning têmbung-têmbung ning êsor supaya dadi ukara sing bênêr.
“ Bapak – kanggo – tuku – anake – sêpedhe”
A. Anake Bapak tuku kanggo sêpedhe
B. Kanggo anake Bapak tuku sêpedhe
C. Bapak tuku sêpedhe kanggo anake
D. Bapak tuku kanggo anake sepede
22. Pêmadu acara utawa MC nduweni tugas pênting ning pêlaksanaan salah sijie acara. MC iku kudu mampu ngucapakên/ngomong nggunakakên bahasa kêlawan jêlas lan pas. Ukara ning dhuwur pêngêrtian saking ....
A. Diksi
B. Intonasi
C. Pênampilan
D. Ucapan
Wacana
Mugia kula sêdaya sagêd mêndêt hikmah kalian mupangat wontêné unjungan puniki, ugi sagêd nêrasakên cita-cita Radén Wiralodra ingkang damêl Indramayu mulih harja, milanipun Indramayu dados makmur.
Mêkotên mawon criosé saking kula. Kula ngaturakên “bongkoh kupat jangan bêndara, bilih lêpat nyuwun pangampura”, “sênajan larang tukua intên, bilih katah kêkirangan nyuwun agungipun pangapunten”.Kula ugi ngaturakên “sêga angêt dicampur karo uyah, kêsuwun sangêt dumatêng para hadirin sêdaya.”
Mêkotên mawon pêngucap saking kula. Mugia kula sêdaya diparingi kêbêrkahan dumatêng Gusti Allah ingkang maha pêmurah lan maha pênyayang.
Wassalamu’alaikum Wr. Wb
23. Teks pidato ning dhuwur kêpanjing ning bagian....
A. Awal pidato
B. Isi pidato
C. Akhir pidato
D. Awal lan akhir pidato
24. Ukara inti saking isi pidato ning duwur yaiku...
A. Mugia sagêd nêrasakên cita-cita sêkolah
B. Cita-cita bisa kêlaksana
C. Bêlajare pada sêmangêt
D. Mugia sagêd nêrasakên cita-cita ‘mulih harja”
25. Sing Sugih tukua!, Têmbung kosok balene (kêwalikane) têmbung sugih, yaiku...
A. Eman
B. Mlarat
C. Mêlas
D. Malês
26. Ari balik aja bêngi-bêngi têmên.. Kosok balene têmbung bêngi-bêngi, yaiku...
A. Padang-padang
B. Pêtêng-pêtêng
C. Sore-sore
D. Awan-awan
27. Sêpatune wis ditaroh ning gênah-gênahe.Têmbung sing dicêtak miring olih tambahan apa lan kêpanjing jênise têmbung apa...
A. Têmbung rangkêp dwiwasana, olih panambang -e
B. Têmbung rangkêp dwilingga pada swara, olih panambang -e
C. Têmbung rangkêp dwipurwa, olih panambang -e
D. Tembung rangkep dwilingga salin swara, olih ater- ater –e
28. Têmbung Dwilingga salin swara sing ana ning ukara ngêsor yaiku...
A. Ahmad baka kêtêmu raine plengas -plengos bae
B. Kêdongdong sing oli tuku ning pasar cilik-cilik
C. Ayu padha bêberes kamêre dewek-dewek
D. Siswa kêlas siji padha cêkakak-cêkikik bae
29. “ wong sing kudune ngayomi malahan ngrusak ”.
Paribasan sing cocog kanggo pêrnyataan ning duwur yaiku...
A. Nguyahi sêgara
B. Mogok sapi
C. Rajêg mangan tanduran
D. Gupak pulut ora mangan nangkane
30. Arti paribasan “kêbo nyusu gudêl” yaiku...
A. Wong sing ngumbara luruh pangan balik maning ning desane.
B. Wong sing uripe pasrah nrima apa bae sing arêp kêdaden
C. Wong sing wis bêtah ning panggonan sing anyar
D. Wong tua sing bêlajar maring wong ênom
31. Ki Tinggil nêmbe bae dituduh nyolong klambi majikane, tapi sêbênêre Ki Tinggil ora nyolong, ahire sing nyolong kêtangguan yaiku bature Ki Tinggil. Kêlakuan Ki Tinggil kêna diparibasakakên...
A. Dipai ati ngrogoh ampêla
B. Rêbutan pepesan kosong
C. Wis murag wulu wêntise
D. Bêcik kêtitik ala kêtara
32. Wijil aren arane ...
A. Kwaci
B. Kolang kaling
C. Klêntêng
D. Pêlok
33. Wijil asêm arane ...
A. Kwaci
B. Klêntêng
C. Kolang kaling
D. Klungsu
34. Sintren salah sawijine kêsênian sing ana ning wêwêngkon pêsisir lor utamane ning Indramayu lan Cirebon. Jare para sêsêpuh, sintren lan lais iku kêsênian sing sêring ditanggap ning wong hajatan, Sunatan lan Rosulan,tapi sêkiyên arang krungu manggung malah kêsênian Lais mah wis langka babar pisan. Biasane Sintren manggung ning wayah sore ari langka udan lan padhang wulan.
Pikiran Utama sing pas kanggo wacana ning dhuwur yaiku...
A. Sintren kêsênian wêwêngkon pêsisir
B. Asal- usule Sintren Pêsisir
C. Sintren Kêsênian Tradisional
D. Sintren Karo Lais pada manggung
35. Têng Dêrmayu niku Kabupaten ingkang gadah katah adat, ugi masyarakatipun maksih pêrcantên kalian botên ninggalakên adat saking nenek moyangipun, kadosdene nadran, ngarot, sêdêkah bumi, ngunjung, mapag sri, kalian sanes-sanesipun ingkang sabên naun dipunlaksanakakên kêlawan tujuan ngalap bêrkah.
Miturut paragraf ning duwur pêngêrtian Ngunjung yaiku...
A. Adat syukuran pêtani arêp panen
B. Adat syukuran nêlayan
C. Adat syukuran ziarah ning kuburan
D. Adat syukuran pêtani sawise panen
36. Kula sêdaya kêdah ngrêgani, ngormati, kalian ngajéni dumatêng Nyi Mas Endang Dharma Ayu, ingkang wastanipun sampun kêpêndêt dados naminipun Daérah Indramayu.
Basa pêdinan utawa basa ngokone saking ukara sing dicêtak miring yaiku...
A. Sing arane wis dijukut
B. Sing duite wis dijukut
C. Sing arane wis dibuang
D. Sing tangane dijukut
37. “Mau bêngi kita lunga maring bale Desa nonton layar tancêp bari mangan baso ”.
Basa kramane saking ukara ning dhuwur yaiku...
A. Wau enjing kula sadeyan têng Bale Desa nonton layar tancêp kalian dahar baso
B. Wau dalu kula kesah têng Bale Dusun nonton layar tancêp kalian mangan baso
C. Wau dalu kula nonton layar tancêp têng Bale Desa kalian kesah dahar baso
D. Wau dalu kula kesah têng Bale Dusun nonton layar tancêp kalian dahar baso
38. Aksara jawa saking “ obligasi” yaiku...
Jawaban : CSalinên nganggo aksara latin…
A. Indramayu rêmaja
B. Indramayu kota
C. Indramayu city
D. Indramayu dewasa
40. Wujude pasangan sing padha bari aksara asline yaiku...
Jawaban : BII. ESSAY
Wangsulana pitakon - pitakon ning êsor iki !
41. -Bocah cilik lunga ning pasar bari mangan iwak ayam
-Siswa kudu wêkêl bêlajar sabên bêngi.
Ukara ning dhuwur salinên nganggo basa krama!
42. *Sinom
Sun besuk. mariya eman
Yen wontên .grananing sasi
Srêngenge, kêmbar lêlima
Lintang alit, gumilar siti
Sawiji, tan hana urip
Mung sira kêlawan isun
Matiya mungging suwarga
Gawekakên guru gatra, guru wilangan, lan guru lagu, têmbang sinom ning dhuwur!
43. Sêbutakên unsur intrinsik crita cindhêk!
44. Tulisên nganggo aksara carakan “ Griyane Indra ngliwati krêtêg “!
Tulisen nganggo aksara latin!
KUNCI JAWABAN URAIAN
41. Lare alit kesah têng pêkên kalian dahar ulam sawung
Siswa kêdah rajin sinau sabên dalu
42 I / 8 / a
II / 8 / i
III / 8 / a
IV / 8 / i
V / 9 / i
VI / 8 / u
VII /8 /a
43 a. Tema
b. Latar
c. Gaya bahasa
d. Konflik
e. Amanat
f. Pênokohan
g. Pêrwatakan
h. Suasana
45. Tulisana Indramayu krêsna sêtyaki
This post have 0 comments
EmoticonEmoticon